MŰSZAKI FELTÉTELEK

A rendezvényen részt vehet bármilyen gyártmányú sorozatban gyártott vagy a szabályok szerint átalakított gépjármű, való részvétel feltétele, hogy a benevezett gépjárműnek

  • legalább kettő rögzített üléssel és „E” jelzéssel ellátott biztonsági övvel, mely a karosszéria 3 pontjához vagy a gépjármű köré épített bukóketrechez rögzített;
  • 2 tengellyel és négykerék meghajtással, gumiabroncsos kerékkel, működő fékrendszerrel és működő kézifékkel;
  • működő és sérülésmentes kormányművel
  • elől és hátul vonatató szemmel
  • stabilan rögzített akkumulátorral

rendelkeznie kell.

Egyedileg átépített karosszériáknál nem lehetnek éles, balesetveszélyes felületek kialakítva. A gépjármű rendelkezzen az utasfülke és motortér között elválasztó tűzfallal, padlólemeze fémből legyen kialakítva, a meghajtásul szolgáló motor teljes egészében fedve legyen.

A nyitott karosszériájú autókban bukócső vagy bukókeret beszerelése kötelező! Kizárólag a bukókeretes gépjáműveknél megengedett a B oszlop és/vagy a szélvédő eltávolítása és/vagy az oldalsó és hátsó ajtók eltávolítása.

Az OffRoad Hungary Kalandprogrammokban csak bukócsővel, 4 pontos biztonsági övvel ellátott autók indulhatnak! Sofőrnek, navigátornak sisak kötelező!

Bukócső:

Minimális előírás:

  • Főkapu (min. 45 mm-es külső méret, 2,5 mm-es falvastagság).
  • Első letámasztás, a főkapuhoz kötve, a tetőkoszorú belső pereménél elvezetve, az „A” oszlop mellett a lehető legszorosabban illesztve és talpalva a padlólemezen, (min. 38 mm-es külső méret, 2,5 mm-esfalvastagság).
  • Hátsó merevítő támasz, egyenes csövekkel, a főkapuhoz kötve, talpalás a hátsó padlólemezen,vagy a hátsó futómű bekötési pontjain. (min. 38 mm-es külső méret, 2,5 mm-es falvastagság).
  • A fentieken kívül a bukócső kiegészíthető további elemekkel is, de a csövek külső átmérője és afalvastagság nem lehet kevesebb a hátsó merevítőknél előírt méreteknél.
  • A bukócső talpalási pontjainál, a karosszéria padlólemezét meg kell erősíteni. Az erősítés minimum,a padlólemez egyik oldalán, egy 10 x 10 cm–es, legalább 2 mm vastag, hegesztéssel rögzített lemez.

A bukócső talpalásánál alkalmazott, un.”doboz” erősítésként elfogadott.

  • A fentieken kívül elfogadott minden olyan bukócső, aminek valamilyen gyártó által kiadott eredetigazolása (certifikat) van és azt megfelelően beépítették.

Üzemanyag tank

A gyárilag beépített, minden esetben elfogadott. Amennyiben az üzemanyagtank nem az eredeti,hanem azt az utastérbe, vagy a csomagtartóba építik be, akkor azt csavaros kötéssel, fixen a padlólemezhez kell rögzíteni. Az utastérben belül elvezetett üzemanyagcső esetében, kizárólagfémhálós biztonsági cső használható, ami egy darabból kell, hogy legyen, vonatkozik ez a visszafolyóágra, és a túlfolyó csőre is. Kidörzsölődést megakadályozó védőburkolattal kell ellátni az üzemanyagcsövet minden olyan ponton, ahol azt átvezetik a karosszéria bármely lemezén. Az átvezetések használata engedélyezett.

Az utastérben, vagy a csomagtérben elhelyezett üzemanyagtank szellőző, túlfolyó csövét, ki kell vezetni a karosszérián kívülre, a kipufogó rendszertől, lehetőleg a legtávolabbi ponton.

Az utastérrel egy légtérben elhelyezett üzemanyagtankot, AC pumpát, üzemanyagszűrőt, minden esetben el kell látni egy szivárgásmentes, tűzálló burkolattal.

NE MARADJ LE!
MÉG TÖBB INFÓ A FACEBOOK.COM/OFFROADHUNGARY OLDALON!